الفنان تامر حسني يساهم بمناسبة اليوم العربي للتبرع بالدم

مشاهدة
أخر تحديث : الثلاثاء 2 فبراير 2016 - 7:46 مساءً
الفنان تامر حسني يساهم بمناسبة اليوم العربي للتبرع بالدم

قام الفنان المصري تامر حسني بمشاركة مناسبة اليوم العربي للتبرع بالدم عبر شبكة التواصل الاجتماعي الفيس بوك 23 فبراير من كل عام ، والذي يحاول المصريون من خلالها تسجيل رقم قياسي جديد يدخلها موسوعة جينيس.

لو يوم ٢٣ فبراير اتبرع بالدم ١١٠ الف شخص فى يوم واحد اولاً لانقاذ حياة ٣ مليون و ٣٠٠ الف شخص بين مريض او مصاب … ثانيا اننا نقلل الفجوة الموجودة بين الاحتياج الفعلى للتبرع بالدم والمتاح حاليا من متبرعين و ستسجل مصر رقم قياسي يدخلها موسوعة جينيس.

كلي ثقه اننا هنعدي الرقم ده وبكتيييييير وياسلام لو كل الجامعات ومدارس الثانوي وكل الناس اتحدوا وخرجوا اليوم ده يتبرعوا اكيد هنسجل رقم تاريخي يلا يا شباب والله ولادنا وأهالينا محتاجين الدعم ده وكل حد فينا مُعرّض لاقدر الله انه يحتاج دم لنفسه او لحد من أهله لازم يلاقي .
والله في ناس كتير من أهالينا كل يوم بيموتوا عشان معندناش اكياس دم كفايه بعد الحمله دي هنكون انقذنا ارواح أطفال كتير وشباب وناس كتير اوي فوق ما نتخيل وهنكون تصدقنا بصدقات جاريه طول حياتنا فأرواح.

إخواتنا المحتاجين استحلفكم بالله يا شبابنا ان نتحد فاليوم ده وربنا يحفظ مصر وأولادها.

رابط مختصر

اتـرك تـعـلـيـق 0 تـعـلـيـقـات

* الإسم
* البريد الألكتروني
* حقل مطلوب

البريد الالكتروني لن يتم نشره في الموقع

شروط النشر:

عدم الإساءة للكاتب أو للأشخاص أو للمقدسات أو مهاجمة الأديان أو الذات الالهية. والابتعاد عن التحريض الطائفي والعنصري والشتائم.

ان كل ما يندرج ضمن تعليقات القرّاء لا يعبّر بأي شكل من الأشكال عن آراء اسرة المنبر العربي الالكترونية وهي تلزم بمضمونها كاتبها حصرياً.